In 2020 – 2021 heeft de Wagnerstichting een initiatief van Marc Pantus financieel ondersteund. Het betrof een uitvoering van de derde akte van Parsifal.

Deze derde akte werd in zijn geheel, dus zonder coupures, uitgevoerd in een bewerking voor drie zangers en begeleidt door piano, harmonium, orgel/synthesizer, basgitaar, klokken en pauken. De combinatie piano en harmonium was er een die ook in tijd waarin Wagner leefde werd gebruikt voor de uitvoering van zijn werk in huiselijke kring. De akte werd in het voorjaar van 2021 uitgezonden op Radio 4 en in het najaar uitgevoerd in twee grote kerken; de Dominicuskerk in Amsterdam en Cenakelkerk in Heilig Land Stichting bij Nijmegen. Dit leverde een muzikaal spektakel op dat door de media enthousiast werd recenseert.

Naast Marc Pantus in een dubbelrol als Gurnemanz/Amfortas, Marcel Reijans als Parsifal en Merlijn Runia als Kundry.